Svar på tal #3

Datum: 2011-01-31 | Tid: 17:49:20

Svar: Visst kan jag det!

Om du vill få ett mellanrum mellan menyn och inläggen så kan du göra så här:

1. Gå in på din stilmall
2. Leta upp ett område som heter #side {
3. Där jag har markerat rött på raden "margin" där det står 20px; det är där man ändrar mellanrummet alltså "marginalen" mellan inläggen och menyn. Du kan ändra antalet pixlar (alltså hur stort mellanrum du vill ha) genom att ändra siffran 20 till mer eller mindre antal pixlar. Var noga att det är den "röd markerade" pixel antalet du ska ändra! inte dem bredvid.


4. Ändra antalet pixlar där! glöm inte att nollställa de andra pixel antalen runt om (de andra pixel antalen runt om som man också kan ändra). Det väljer du själv men du kan göra det om du vill.
5. Spara din stilmall! (du kan förhandsgranska först för att kolla hur det blev)

Klart!



Kommentera/Kommentarer
Postat av: F I L I P P A

grattis du vann veckans blogg!

2011-01-31 @ 20:36:14
URL: http://filippall.blogg.se/
Postat av: Julia - F O T O

Hej! Gör du designers igen för då får du gärna göra en till mig, eller sätta upp den du gjorde ;).



PS: Jag trodde du var typ 20 år. Men så står det 12, haha.

2011-02-01 @ 16:40:10
URL: http://photojuliaa.blogg.se/
Postat av: ladymuffin :)

sv; tack snälla! :)

ha en bra kväll!

kram på dig :)

2011-02-01 @ 16:43:35
URL: http://ladymuffin.blogg.se/

...
...
Kommentera här

Namn
Kommer jag tillbaka?

E-postadress: (bara jag som ser)

Hemsida/Bloggadress

Vad har du på hjärtat?

Tack för din kommentar!

Trackback